سرزمین ها با وطن دوستی آباد شده اند  ؛

حمزه مرادی ،

بر کسی پوشیده نیست مسیر پیشرفت و رفاه هر کشوری از گذر مجلس رد می شود مسیری که قوانین کشور با قلمی اندیشمندانه و فکری ناب برای ایجاد رفاه مردم و فعال ماندن شریان های کشور، اقدام به تصویب قوانینی می نمایند که تاثیر مستقیم و بدون واسطه ای بر زندگی شهروندان میگذارد. همگان نیک میدانیم که تصویب قوانین در مجلس بر میزان درآمد شهروندان، وضعیت اشتغال، رفاه مردم، آزادی و محدودیتها، تشویق و تنبیه، آموزش و یادگیری و... تاثیر گذار است
حال شهروندان چگونه و به چه شیوه ی میتوانند نقشی موثر در عمران و آبادانی شهر خود داشته باشند؟

مجلس محفل قانون گذاری میباشد شهروندان با انتخاب نمایندگانی که درک و شناخت درست، از وقایع کشور در حال و آینده داشته، میتوانند به ارتقای جامعه در ابعاد مختلف کمک کنند. شهروندان با مشارکت آگاهانه خود در انتخابات، زمینه حضور نمایندگان توانمند را رقم خواهند زد و همین نمایندگان نیز با تصویب قوانین شایسته، تلاش میکنند پاسخی مناسب به رای و مشارکت آنان بدهند. قوانینی که تاثیری مثبتی بر حرکت بهتر چرخه اقتصاد، ایجاد امنیت بیشتر، تسهیل امور اداری، ایجاد شور و نشاط در جامعه، تامین امنیت غذایی مردم، تصویب قوانین حوزه ازدواج و فرزندآوری و... که همگی باید توسط مجلس تصویب و در نهایت توسط ارگان های مربوطه به اجرا درآید.

شرکت در انتخابات به دلیل تاثیر مستقیم بر سرنوشت مردم، امری مهم و حیاتی است و شور انتخاباتی وافر به مجلس عمل گرا منتقل شده و نماینده گان نیز با عمل خود و تصویب قوانین جدید برای جامعه و منسوخ نمودن قوانین ناکارمند، زمینه تعالی بهتر جامعه را رقم خواهد زد.

مردمِ وطن دوست به فکر عمران و آبادانی شهر خود بوده و خوب میدانند هر زمان مجلس نمایندگان قوی به خود دیده، وضعیت کشور نیز رشد بهتری داشته است لذا نقش انتخاباتی پر رنگ، روشن است، مشروط به اینکه هم مشارکت مناسب باشد هم انتخاب درست و بجای صورت گیرد. از طرفی دیگر به مردم توصیه میشود بعد از مشارکت و رای دادن، با مطالبه گری مکرر، از حق رای خود نگذرند همانطور که شرکت در انتخابات را برای خود تکلیف میدانند، الزام به پاسخگوی از نماینده گان را نیز تکلیفی برای آنان تلقی کنند. نماینده گان نیز یقینا باید پاسخگوی مردم باشند و آنان را ولی نعمتان خود ببینند نه آنکه بعد از انتخابات از پل که بگذرند مردم را فراموش کنند و در ایام انتخابات بعدی تازه فیلشان یاد هندوستان کند.